12 Mart 2010 Cuma

Evde, yolda, işte.. Yaşasın Kegel!

Oturmuş televizyon izliyorum meşhur koltuğumda, Yanı başımda köpeğim Puffy. Zaplarken kanallar arasında bir animasyon gözüme çarptı. Konusu enteresan, izlemeye başladım...

Kadın koltuğunda oturmuş televizyon izliyor (ne benzerlik ama :) ). Hani televizyonda egzersiz programları olur ya, izlediği de bu türden. Ama egzersiz yaptıkları kolları, bacakları ya da karın kasları değil. Ne mi? Pelvis tabanı kasları... Bu egzersize "Kegel Egzersizi" deniliyormuş. Neyse animasyona dönelim. Programdaki kadın ve ekibi başlıyorlar egzersize, "Evet hanımlar başlıyoruz, 1-2.. " Bu arada zumladığı yer malum. Ama tabi görünürde bir şey yok. İzleyen kadına dönüyoruz, kocası geliyor. "Ne yapıyorsun, kalksana..." Kadın "Ay meşgulüm görmüyor musun?" Adam şaşırmış bir ifadeyle bakınca, kadın "Kegel egzersizi yapıyorum hayatım, meşgulüm". Programdaki kadın devam ediyor "Unutmayın hanımlar, bunu her yerde yapabilirsiniz. Yürürken, ya da toplantıda, ya da yemekte..."

Nasıl yani? Nasıl bir şey ki bu Kegel egzersizi denen şey? Neye yarar? Ve başladım araştırmaya..

Efendim Kegel egzersizlerinin amacı güçsüz düşmüş olan ve dolayısıyla idrarın uygunsuz bir zamanda boşalmasına neden olan bu kas gruplarının güçlendirip, işlevlerini daha iyi yerine getirmesini sağlamakmış. Adını da bu fikri ortaya atan Dr. Alfred Kegel'dan almış. Nasıl halter kaldırdıkça kol kasları güçlenirse, bu egzersizleri uyguladıkça pelvis tabanı kasları da güçlenirmiş. Şimdi bana kalkıp da, yahu bizim idrar tutma problemimiz mi var da bunu anlatıyorsun demeyin. Ya da benim idrar tutmada zorlandığımı felan da sanmayın. Çünkü yok Allaha şükür. Hem ben boş yere yazmam öyle..

Sıkı durun şimdi. Bu Kegel varya bu Kegel, hani evde, iş yerinde, yolda, kısacası her yerde uygulanabilen ve dışarıdan yaptığınız da anlaşılmayan bu egzersiz sayesinde çalıştırdığınız kaslar kadının cinselliği daha iyi yaşamasını sağlarmış. Yani vajinal kaslarınızı kontrol etmenizi, daha doğrusu alıştırma yaparak pratik kazanmanızı sağlıyor. Eee bu da tabiki orgazma giden yolun anahtarı gibi bir şey oluyor. Henüz açamadıysanız o kapıyı, hiçbir şey için geç değil demek ki..



Nasıl mı yapılır? Önce pelvis tabanı kaslarınızı algılamak lazımmış. Onun da kolay yöntemleri varmış. Bir tanesi tuvaletinizi yaparken, yarıda kesmek için aslında bu kası kullanırmışsınız. Tuvalette bu yolla keşfedebilirmişiniz. İkincisinde vajinanızın içine işaret ve orta parmaklarınızı yerleştirip, parmaklarınızı sıkıştırmaya çalışacakmışsınız. Burada da çalışan kaslarınız yine Kegel egzersizleri esnasında çalıştıracağınız kaslarınızmış.

Keşfettik diyelim kası. Peki egzersizi nasıl yapacağız? Pelvis tabanı kaslarınızı 3-10 saniye süreyle kasın, sonra bu kadar bir süre ara verecekmişsiniz. Bunu arka arkaya 5-10 kez uygulayacakmışsınız. Bu egzersizi günde 5 kez yapılması tavsiye ediliyormuş. Canım merak etmeyin kimse anlamıyor ki. Toplantıdasın mesela, sıkıldın daral geldi. Tamam işte, tam zamanı yap Kegel egzersizini. Ya da trafikte sıkıştın, bir Kegel yap gitsin. Yalnız olayı abartmamak gerekiyormuş. Bir de egzersiz yaparken normal nefes alıp vermeye ve yalnızca pelvis tabanı kaslarınızın çalışıyor olmasına dikkat etmeniz gerekiyormuş. Yani canım siz de kaptırmayın kendinizi, doğal davranın. Çakmasın kimse.

Unutmadan söyleyeyim, bu egzersiz sadece kadınlar için değilmiş. Erkekler de yapabilirmiş. Artık onu da siz araştırın beyler..

Evetttt şimdi ne yapıyoruz? ;)


4 yorum:

  1. inanmıyorum sana:))) bunu da yazdın ya...

    YanıtlaSil
  2. elifcim bu cesur yorumun ve böylesine önemli aynı zamanda ilginç araştırman için seni kutluyorum

    YanıtlaSil
  3. Baba dan yorum yok ( Sadece bilgi tarafını aldı )

    Baba yorgun...

    YanıtlaSil

Blog yazıları ve yorumlar

Bu blogda yer alan yazıların izinsiz başka bir sitede yayınlanması fikri haklar kanununa göre yasaktır.

Sitenin izin alınmadan ya da kaynak gösterilmeden kopyalanarak başka blog veya sitelerde yayınlanması durumunda, söz konusu kişilerin IP adreslerinden tespit edilerek haklarında yasal işlem yapılacaktır.

Blogdaki yazılara yapılan yorumlardan yorum sahipleri sorumludur.