5 Şubat 2010 Cuma

Erkek adam dans etmeli mi?

Şehirli kız der ki; “Erkek adam” yapısı itibarıyla karizmatik, cool tavırlarıyla harmanlaşmış haleti ruhiye içerisinde olan, salgıladığı testosteron hormonuyla kadın kısmını ışığa salına salına gelen kelebekler gibi kendine çeken, insanda “Hmm bu erkek adam tarafından koruma altına alınmalıyım” hissiyatını uyandıran, hatta daha da öteye gidip “Beni sahiplensin” dedirten cinsten kişilere denir.

Eh tanım böyle olunca, erkek adam dans eder mi sorusunun cevabı da elbette ki “Hayır” oluyor. Kardeşim ne o öyle hobidik hobidik oynamak? Erkek adama yakışır mı hiç kıvırmak, bir oya yana bir bu yana kalça sallamak? Kalçasını kıvıracağı tek yer malum yer olmalı ve tabiî ki bunu başka kimseler de görmemeli.

Ben yakıştırmıyorum dans etmeyi erkeklere, var mı? Ama bakın salınabilir. Yani ayaklar zeminde sabit, elde kadeh, müziğin ritmine hafiften uyarak iki yana sallanabilir. Ona lafım olmaz. Lakin bir yere gittiğinizde kendini kaptırıp da dağıtan erkeklere kılım. Hatta bu konuda yaşadığım bir anıyı da yeri gelmişken paylaşayım. Hep derim ya bende hikaye çok. İşte bir tane seçmece, konunun anlam ve önemine de uygun..

Günlerden bir gün, yeni tanışmış olduğum bir beyefendi ile ilk yalnız buluşmamıza gideceğiz. Malum ben öyle romantik bir tip değilimdir. Ve de daha “dakka bir, gol bir” kıvamında hızlıca gelişen romantik anlar oluşmasından da pek hoşlanmadığımdan, mum ışığında başa başa yemek yemek yerine, cumartesi akşamını kalabalık bir mekanda içkimizi yudumlayıp müzik dinleyerek geçirelim dedik. Bu arada bahsettiğim muhterem şahıs, Latin dansları ile çok ilgilenen, hatta derslerini alan biriydi. Ama tabi insan ne düşünür bu bilgiyi alınca? Herhalde ders aldığı kursun düzenlediği Latin gecelerinde filan, sınıf arkadaşlarıyla hep birlikte dans ediyorlardır. Yani concept “Latin” olduğunda hünerlerini sergiliyordur. Fakat külliyen yanılmışım..

Neyse gittik mekana, cumartesi gecesi olması dolayısıyla epey kalabalık. Durduk bir standın başında, aldık içkilerimizi. Önce slow parçalar çalıyordu, derken saatler ilerledikçe müziğin temposu da haliyle arttı. Bir de ne göreyim, bizim ki kendine yer açmaya başladı kalabalığın arasında. İşte o an anladım yanıldığımı! Dedim ki kendi kendime, “Elo kızım, korktuğun başına gelmek üzere. Hazırlıklı ol!” Tanrım bir kabus başladı ki sormayın. Biran için kendimi, 1977 yapımı Saturday Night Fever filminin bir karesinde, filmin esas kızı Stephanie imişim gibi sandım. Karşımdaki de Tony Manero’nun (John Travolta) ta kendisiydi. Allahım, o ne figürler!! Latin dansının pop ile harmanlaşmış Türk uyarlaması. Kaçmalıydım oradan, uzaklaşmalıydım hemen. Fakat yapamadım, tek yapabildiğim kafamı deve kuşu misali kadehlere gömmekti. Kendimi içkiye verdim. Bir ilk buluşma bundan daha kötü olamazdı. İnsanlar garip garip ve dönüp dönüp bakıyorlardı. Aslında tuhaf dansından ötürü ona mı bakıyorlardı, yoksa ürkmüş bir ceylan ifadesiyle dudakları büzülmüş bana mı? Neyse sonunda tipimi fark etti ve bana bir sorun mu var diye sordu. Ee ben de açık sözlüyümdür, “Evet var” dedim. “Sorun sensin, dans etmeden sabit dursan olmaz mı lütfen?” Çok şaşırdı bu tepkime, oysaki yaptığı figürlerle kalbimi çaldığını, beni yürekten fethettiğini sanıyordu. Fakat o da bu konuda yanılmıştı. Sonra ne mi oldu? O kabus gecenin ardından bir daha görüşmedim kendisiyle.

Tüm bu anlattıklarımdan çıkacak anafikir; "Erkek adam ağır olmalı, istifini bozmamalı müziği duyunca". Bırakın pistleri gerçek “dansçılara”, onlar göstersinler maharetlerini. Kızlar sevmez öyle yanında çok kıvıran erkeği. Rick Martin hariç, hoş onun da cinsel tercihi belli..

Karizmatik olmak istiyorsan, yahu sen beni, Şehirli Kız’ı dinle. Al kadehi eline, yerinde yaylan olsun bitsin...

5 yorum:

  1. ALEMSİN VALLA,KESİNLİKLE KATILIYORUM SANA BENCEDE SADECE YAYLANSIN!

    YanıtlaSil
  2. elif geçen hafta party demi oldu bu yoksa dand olayı:))ahahaha bak ben gelmedim kimlere kaldın.....durmak yok yola devam....elbet cool-karizmatik hemde "eğlenmelik adam"(yazından) bulacaksın sende:)

    YanıtlaSil
  3. Erkek adam çok kivirmaz, en azından çok alkollü degilse ve/veya ortam çok uygun degilse.

    İlla piste çıkacaksa, özel bir dansı bilerek çıkmalı (tango, raks), bilmiyorsa sakin sakin salınmalı, fazlasıyla yeterli :)

    YanıtlaSil
  4. sen hiç erkek zeybeği gördün mü?

    YanıtlaSil
  5. Benim bahsettiğim dans türü zeybek değil, o zaten erkeklere has yöresel bir oyun. Benim kastım "kıvıran" erkekler..

    YanıtlaSil

Blog yazıları ve yorumlar

Bu blogda yer alan yazıların izinsiz başka bir sitede yayınlanması fikri haklar kanununa göre yasaktır.

Sitenin izin alınmadan ya da kaynak gösterilmeden kopyalanarak başka blog veya sitelerde yayınlanması durumunda, söz konusu kişilerin IP adreslerinden tespit edilerek haklarında yasal işlem yapılacaktır.

Blogdaki yazılara yapılan yorumlardan yorum sahipleri sorumludur.