26 Aralık 2009 Cumartesi

Yar saçların lüle lüle..

Erkekleri belirli bir yaş döneminde, uzun saç merakı salar, ki nedendir hiç anlamam. Lise bitirme, şimdiki adıyla ortaöğretim deniyor galiba, (Yaşlandık mı nedir, takip edemiyorum ben artık bu okul mevzularını, sınav adlarını.. Hele hele kısaltmaları hiç anlamıyorum. Neyse konumuza dönelim..) ve özellikle üniversite çağlarında. Zaten sonrasında yok askerlikti, işe başlamaydı derken mecburen kesiliyor o yılların emeğiyle uzatılmış lepiska saçlar..

Açıkcası ben sevmiyorum erkekte öyle uzun saçı. Hele de aynanın karşısında saatler harcadığı bariz belli olan, bol jöleyle mıncık mıncık edilmiş saçlara sahip erkekleri görünce, elime makası alıp kesesim geliyor. Kız mı erkek mi ayırt edemiyorum vallahi. Aaa şimdi böyle bir de akım var, nasıl eskilerde punk modası vardı. Günümüz versiyonunun adı "emo". Vataşiva Candy (Japoncam olmadığından yazım hatasını mazur görünüz efendim) zamanlarında büyüyenler bilir. Adeta çocukluğumuzdaki Japon çizgi filmlerinden fırlamış karakterler gibidir bu emocular, yolda görseniz hemen anlarsınız ne demek istediğimi. 

Bir de Emocular dışında saç uzatan kesim var ki, bir kısmı heavy metal dinleyicisi olmalarıyla da bilinirler. Tabi hepsi değil.. Allahım nedir o saçlar, bakımsız, pis, dağınık.. Hayır, bakmasını da bilmiyosan, ne uzatırsın anlamam ki... Heavy metalcilere pislerdir demiyorum yanlış anlaşılmasın. Ama yani erkek dediğin kısa saçlı olacak (Bakınız Ezel). Yazılarımı okuyanlar bilir, ense traşı bile önemli derim hep. 

Bir de tabi en önemlisi, erkeğin kadından farkı olacak. Ne o öyle? Benden bile uzun saçı var bazısının. Erkek, "adam" gibi olmalı yahu. Erkek kısmının saçı uzun olmaz, olmamalı. Vallahi ablamın ufaklıklarına şimdiden başladım psikolojik baskı uygulamaya bu konuda. Hani olur da es kaza büyüdüklerinde uzun saç hevesine kapılırlar diye, gece siz uyurken gelip keserim saçlarınızı diyorum. Komik geliyor, gülüyorlar ben böyle söyleyince. Ama görürüm ben onları büyüdüklerinde. Makas elli Freddy misali kabusları olcak teyzeleri.. 

Şimdi düşünüyorum da, aklıma uzun saçlı erkeklerin aralarında yaptıkları olası muhabbet konuları geliyor. İki uzun saçlı bayan bir araya gelince muhakkak yapılır ya muhabbeti. Yok efendim "Sen hangi şampuanı kullanıyosun?" da,  "Benimkiler hep uçlardan kırılıyor. Sen ne yapıyorsun, kırık önleyici krem mi kullanıyorsun?" da falan filan. İki uzun saçlı erkek de yanyana gelince bu tarz muhabbetler mi ediyorlar yani? Aman diyim, aman! Hayali bile garip. Bunlar "kızsal" konular arkadaşlar. Ben size yakıştıramıyorum, kusura kalmayın.

Ya da ne bileyim, sevgililerinin, eşlerinin saç bakım malzemelerine, şampuanlarına ortak mı olurlar? Yoksa gidip bizim gibi bir ton parayı bunlara mı yatırırlar? Ya da ya da en gülünç olanını dinleyin, ve ne olur kızmayın bana. Saat gece yarısını geçti ondan mıdır bilmiyorum, ama aklıma geliyor ne yapayım? Bir çift düşünün. Kısa saçlı olan bayan, erkek ise uzun saçlı. Yataktayken "Ah saçım!!! Saçıma bastın!" diyen tarafın bu sefer erkek olduğunu düşünsenenize. Hakikaten komik ama. Yalan mı?

Bakın mesela Kıvanç Tatlıtuğ gitti saçını kesti, ne de güzel oldu. Zaten son zamanlarda ilgimi kaybetmeye de başlamıştı. Benimkisi de tam "tavşan dağa küsmüş, dağın haberi olmamış" misali oldu. Ama ne yapayım canım Ezel gibi karizmatik bir karakterle Kenan dururken, bir de esmer üstüne üstlük... Neyse şimdi girersek bu konuya, hiç çıkamayız..

Diyeceğim o ki, emin olun kadınların çoğu kısa saçlı erkeklerden hoşlanırlar. Bırakın da feminen olma kısmı bize kalsın. Aynanın önünü boşaltın. Bize bırakın ki, karşısında siz değil, biz daha çok zaman harcayalım. Siz sadece yıkayın ve çıkın..

11 yorum:

  1. Süpersin... Saça basma olayı tamamen gerçek olabilecek bir durum bence türevleri de yapılabilir :))) Bu arada saçlarımı çok uzun olmamasına rağmen bugün kestirmiş olmam da ironik :)))

    YanıtlaSil
  2. Hmmmm, sen de onyargililardansin demek ki :) Ben de yakismayinca yakismadi demeyi biliyorum ama, kadinlara kisa sac yakisabildigi gibi, uzun sacla iyi gorunen erkekler de olabilir. Elbette, burada "ne kadar uzun" da onemli :)

    Ama, nedendir bilinmez, kadinlarda var galiba boyle bir "uzun sacli erkek" fobisi. Sizinkilerden daha isiltili saclara sahip oluruz da dikkat cekemezsiniz diye mi korkarsiniz, bilinmez :)

    Bu arada, uzun sacli iki erkek yanyana geldiginde, genelde hic sac muhabbeti yapmaz, birakin kadinlarinki gibisini...

    YanıtlaSil
  3. Bu arada, uzun sacli erkeklerden bahsederken arada kaynayan EMO'ya gelince..

    Erkegini de kizini da begenemiyorum, o nedir ya? Hakkaten cizgi filmden cikmis gibi bir goruntu, konusma farkli, yazma farkli. EMOLAND'e gonderelim onlari, hep birlikte benden uzak EMO'lasinlar!

    YanıtlaSil
  4. bir zamanlar saç uzatmaya çalışmış bir erkek olarak, kesinlikle katılıyorum sana.. saç uzatmak erkek işi değil. hatta saça bile gerek yok. kazıyacaksın mis gibi kafayı, ne şampuan derdi ne jöle derdi. yıkıyorum çıkıyorum, mis.. :)

    YanıtlaSil
  5. Ama ben hala erkeklerin neden böyle bir evreden geçtikleri cevabını alamadım....

    YanıtlaSil
  6. valla bizim zamanımızda(yaşım ortaya çıkacak :)) kızlar uzun saçlı erkekleri beğenirdi. belki sen de o zamanlar uzun saçlı bir erkekten hoşlanmışsındır. bir de lisedeki sıkıyönetimden kurtulmuş olmanın verdiği bir rahatlama ve bir yandan da marjinal olma çabaları diyebiliriz sanırım. küpe takmak ve sakal bırakmak da bu konunun tamamlayıcı öğeleri bence. özünde farklı olup dikkat çekmek yatıyor sanırım.

    YanıtlaSil
  7. Elifçim, senin de belirttiğin gibi erkeklerin özellikle liseden sonra saç uzatma hadisesini ben çok iyi anlıyorum ve erkek olsaydım kesinlikle aynı şeyi yapardım. Bizim zamanımızda liseler böyle podyum gibi değildi.
    İlk ve orta öğrenim dönemimizde öğretmenler ve okul idaresinin özellikle erkek öğrencilerin saçlarıyla alıp veremedikleri vardı. Üç numara tabir ettiğimiz saç modelinden biraz daha uzun saçlı erkek öğrenciler herkesin içinde azarlanma, okula alınmadan berbere gönderilme veya saçın orta yerinden usturayla saça dalınarak saçın kısacık kestirilmeye mecbur bırakılması suretiyle özgüvenleri zedelendiğini düşünüyorum. Mümkün olan en yakın zamanda yani lise bitiminde ise biraz da intikam ve karşı gelme psikolojisiyle saçlarını uzattıklarını düşünüyorum. Zaten saç uzatma en çok 80'lerin sonu ile 90'larda modaydı, 2000'lere girerken Metallica ve Bon Jovi bile saçlarını kestirmişti. Gerçekten rock müzik felsefesine inanıp 60'ların ve 70'lerin hippie ruhunu yaşatmaya çalışan gençler ve rock müzik modasının nimetlerinden faydalanmaya çalışan gençler saç uzatma yoluna gitmişlerdi.
    70'lerin ünlü müzikali Hair'de saçını neden uzattığını sorulan bir genç "ben uzatmıyorum, kendisi uzuyor, ama sen kestiriyorsun" diyor.
    Bu da farklı bir bakış açısı tabii :))

    YanıtlaSil
  8. Geleneklerin ve tabuların gereksiz kısıtlamalarını farketmenin bir getirisi olsa gerek

    YanıtlaSil
  9. Herkesin uzun saçlı olduğu bir dünyada kısa saç tuhaf karşılanması muhtemel olduğu gibi farklı toplumlarda şu anda bulunduğumuz topluma ters düşen durumlar söz konusu.Bize düşen yeni fikirlere açık olmak ve dünyayı kendi gözlerimizle yorumlamaktır başkalarının gözleriyle bakmaya çalışmak kolaya kaçmaktır.Peki ya doğru olan şey nedir yada bir şeyden nasıl emin olabiliriz nereden baktığına göre değişiyorsa.

    YanıtlaSil
  10. Erkeklerin saç uzatması tamamiyle arz-talep ile ilgili aslında.(Bkz. Sistem ve Toplumun yarattığı birbirinin kopyası Kadınlar) Bence kendini bilen bir kadın uzun sacli bir erkegi çekici bulmamalı.

    Son 5 senedir saçlarımı kazıyorum. Artık kafa kazıma işini öyle bir ritüel hale getirdim 1 cm uzasa kendimi kötü hissediyorum.Ferahlatıcı etkisi muhtesem.

    YanıtlaSil
  11. erkeklere uzun saçı yakıştıramayan ve saç uzatmak kadın işidir diyen arkadaşlar acaba filmlerdeki yada çizgiromanlardaki o karizmatik saç ve sakallı savaşçı-barbar tiplemeleri(hala yaşayanlarıda var)mesela onlarıda erkeksi bulmuyolarmı acaba?kıvanç istediği kadar kısa saçlı olsun adamın yüz hatları kadınsı ve çocuksu bence.yani sadece saçla bitmiyor agresif ve köşeli hatlar yakışıyor erkeğe...öyle olduktan sonra saç da gidiyor hatta bakınız:che guevera örneğine

    YanıtlaSil

Blog yazıları ve yorumlar

Bu blogda yer alan yazıların izinsiz başka bir sitede yayınlanması fikri haklar kanununa göre yasaktır.

Sitenin izin alınmadan ya da kaynak gösterilmeden kopyalanarak başka blog veya sitelerde yayınlanması durumunda, söz konusu kişilerin IP adreslerinden tespit edilerek haklarında yasal işlem yapılacaktır.

Blogdaki yazılara yapılan yorumlardan yorum sahipleri sorumludur.