29 Eylül 2009 Salı

Neler oluyor bize?

Haberleri dinliyorum, hep aynı şey. Kim kimi vurmuş, kim kimi katletmiş, kim kimi kaçırıp tecavüz etmiş, kim karısına zulm edip dayaktan tanınmaz hale getirip kulağını kesmiş.. Gazeteler deseniz onlar da aynı.. Okudukça içim katılıyor...


Gün ortasında yaşı 14 olan kız çocuğu İstanbul'un göbeğinde zorla kaçırılıp, tecavüz ediliyor. 3-4 yaşlarındaki çocuklar evlerinin önünden kaçırılıyorlar ya da bayram şekeri toplamaya gidip geri dönmüyorlar. Çocukların tutulduğu ceza evinde 17 yaşındaki bir erkek tutuklu, yaşları 12-15 arasında değişen dört çocuğa tuvalette tecavüz ediyor. Bugün okuduğum bir başka haber de, laf atma yüzünden Kadıköy'de, yine İstanbul'un orta yerinde arabaya silahla ateş açılıyor ve 3 kişinin ölümüne sebep olunuyor.

Neler oluyor bize? Bu kadar mı şiddetle dolmuşuz? Bu kadar mı gözümüz dönmüş? Başka insanlara zarar vermek, azrailleri olmak bu kadar mı kolay?

Böyle bir dünyaya çocuk getirilir mi diye düşünüyorum artık. Böylesi insaniyetten rızkını almamış katillerin, sübyancıların, sapıkların, para için insanları parçalayıp organlarını alan kasapların arasında yaşayacak bir çocuk dünyaya getirmek fikri, bilemiyorum.... Çok mu pesimistim bunu söylerken onu da bilemiyorum.. Ama bir gerçek var ki o da, zaman kimseye güvenmeme zamanı olmuş.

Son birkaç senede bu tip olayların çoğaldığını gözlemliyorum. İnsanları vicdansız yaratıklara dönüştüren sebep ne olabilir ki? Ekonomik nedenler olduğunu sanmıyorum. Bir insan başkasının ırzına ekonomik krizde olduğundan mı geçer?  Psikolojik bozukluk mu? Orası kesin, zaten normal bir ruh haline sahip bir insandan beklenemez bu tür davranışlar. Adalet sistemi mi peki? Belki.. Düşünsenenize baklava çaldıkları için 6 yıl hapis cezası alan çocukların olduğu, ama polis olup da görev almadığı süre içerisinde bir vatandaşı vurarak öldüren ve de bundan sadece 10 yıl ceza alan, onun da sadece 5 yılını yatıp çıkmasına imkan tanıyan bir adalet sisteminin olduğu bir ülkede suç oranında artış olması kaçınılmazdır. Caydırıcılığı yok ki cezaların. Dengesizlik de var verilen cezalar da.. Halbuki uygula şeriat kanunlarını, bak bakalım kimse kimseye tecavüz etme cesaretini gösterebiliyor mu? Çalanın kes elini, bir daha çalabiliyor mu? Katili ibreti alem için sallandır, kimse kimseyi öldürebiliyor mu?

Bir çözümü olmalı.. Bu gözü dönmüşlüğün, bu hunharlığın önüne geçilmeli. Ben bile savunma dersleri almayı düşünüyorum. Gerekirse kendimi koruyabileyim, sokakta normal bir saatte evime dönerken korkusuzca yürüyebiliyelim diye. Bana bu güvenceyi "kaba kuvvet" mi vermeli, yoksa sağlam bir adalet sistemi ve caydarıcı cezalar mı bilemiyorum... Bildiğim tek şey ileride bizleri ve de çocuklarımızı pek de yaşanılası bir dünyanın beklemediği gerçeği...



2 yorum:

  1. AL BENDENDE OKADAR BUNALIMA GİRDİM YA ÇOCUKLARIMA BİRŞEY OLACAK DİYE AKLIM ÇIKIYOR.ÇILDIRMAMA AZ KALDI!

    YanıtlaSil
  2. Eeee, Taş Devri Tunç Devri artık zaman PUŞT devri :)

    YanıtlaSil

Blog yazıları ve yorumlar

Bu blogda yer alan yazıların izinsiz başka bir sitede yayınlanması fikri haklar kanununa göre yasaktır.

Sitenin izin alınmadan ya da kaynak gösterilmeden kopyalanarak başka blog veya sitelerde yayınlanması durumunda, söz konusu kişilerin IP adreslerinden tespit edilerek haklarında yasal işlem yapılacaktır.

Blogdaki yazılara yapılan yorumlardan yorum sahipleri sorumludur.